کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

بررسی مختصر کار با محیط های گرافیکی لینوکس 2

مثل محیط ویندوز برای کپی کردن(Ctrl+C)، بریدن(Ctrl+X)، جایگزین کردن(Ctrl+V) و تغییر نام فایل(f2)  از همان میانبرها استفاده شده که در سرعت خو کرفتن کاربر با این محیط تاثیر دارد . حتی در مورد حذف فایلها هم همان قوانین صادق است یعنی با زدن ُShift+Delete فایل برای همیشه حذف میشود و با زدن Delete به تنهایی فایلها به Trash که همان جایگزین Recycle Bin در ویندوز است منتقل میشوند.
بررسی منوی اصلی
یا KMENU ویا Gmenu :


بررسی مختصر کار با محیط های گرافیکی لینوکس

امکانات و قابلیتهای این محیط های گرافیکی لینوکس تا حدودی به ویندوز شباهت دارد و همین امر کار راببرای کاربران جدید این سیستم عامل و کسانی که میخواهند از ویندوز به لینوکس بپیوندند اندکی راحت تر میکند . محیط گرافیکی از یک Desktop، Taskbar و تعدادی Icon بر روی Desktop تشکیل شده است .

در هر دو محیط KDE و GNOME به کنترل ها و تنظیمهای مختلف سیستم دسترسی خواهیدداشت و به نظر میرسد که برای اغلب کاربران محیط KDE محیط مناسبتری است.
مثالها :

نمایش منوی آبشاری drop down :

تنظیمات دسکتاپ Configure Desktop:

کلمات عبور پیش فرض بایوس default bios password

گاهی اوقات پیش می آید که نیاز به به دلیل فراموش شدن کلمه عبور بایوس نیاز به آن وجود داشته ولی به دلایلی امکان باز کردن درب case کامپیوتر برای دسترسی به دکمه ریست بایوس یا خارج کردن باطری برای مدتی کوتاه وجود ندارد . در چنین مواردی تنها راه چاره هک کردن بایوس و نفوذ در آن با استفاده از کلمات عبور پیش گزیده کارخانه سازنده است. به همین خاطر تعدادی از این کلمات عبور را برای بایوس های Award و Amibios در جدول زیر آورده شده است  :

AWARD BIOS

 

AMI BIOS

 

کلمات عبوری که روی هردونوع بایوس کار میکنند

AWARD_SW

SW_AWARD

AWARD?SW

LKWPETER or lkwpeter

j262

j256

condo,

AM

AMI

A.M.I.

AMI_SW

AMI?SW

Syxz

oder

Wodj

bios

setup

cmos

alfaromeo