کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

مقایسه لینوکس و ویندوز 64 بیتی

ویندوز64 بیتی جدید مایکروسافت با نام لانگ هورن در حالی نخستین تلاشهای خود را برای ظهور در عرصه فناوری آغاز نموده که سیستم های عامل  64 بیتی خانواده گنو/لینوکس از تابستان سال 1994 تاکنون بر روی سرورهای بزرگ و سیستمهای مختلف 64 بیتی جهان اجرا شده و ضمن رسیدن به بلوغ نرم افزاری قابلیت خود را بصورت عملیاتی به اثبات رسانده اند .

شرکت مایکروسافت به کاربران خود قول داده که این سیستم جدید قابلیتهای چشمگیری خواهد داشت که همگی از 64 بیتی شدن آن و مدیریت بهتر حافظه توسط این سیستم ناشی میشود ، ولی عدم سازگاری نرم افزارهای کاربردی موجود برای کار با سیستم عامل جدید 64 بیتی ویندوز ونیزعدم وجود درایورهای سخت افزاری برای همه نوع سخت افزارهای حال حاضر دنیا در محیط 64 بیتی ویندوزمشکلات عمده ای هستند که از هم اکنون متخصصین فن و دارندگان مشاغل بزرگ در عرصه فناوری اطلاعات را از محدودیتهای این سیستم عامل جدید نگران نموده اند.

باید دانست که بعلت تجربه و سابقه بیشتر توزیع کنندگان بزرگ گنو/لینوکس (مثل redhat  و SUSE و ... )از این نظر نرم افزارهای کاربردی بیشتری برای کار در محیط 64 بیتی درلینوکس در مقایسه با ویندوز وجود دارد و از نظر درایورهای سخت افزاری نیز هر دو سیستم ویندوز و لینوکس در یک حد قرار دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد