کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

لینوس توروالدز را بیشتر بشناسیم

بیائید برای ایجاد تنوع در مطالب لینوکس، کمی در مورد لینوس توروالدز صحبت کنیم .و بهتر است بحث را بصورت پرسش و پاسخ پیش ببریم .
پرسش: لینوس توروالدز کیست؟
پاسخ: او نویسنده هسته سیستم عامل لینوکس است.
پرسش: تلفظ درست کلمه Linus چیست؟
پاسخ: اگر به زبان سوئدی (زبان مادری او) صحبت می‌کنید، به صورت /lee'nus/ یا لینوس تلفظ می‌شود. در صورتی‌که دوست دارید و کارت صدا هم دارید، می‌توانید تلفظ آن را در آدرس http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/linus/swedish.au بشنوید. اما اگر به زبان انگلیسی حرف می‌زنید، می‌توانید آن را به دو صورت /lie'nus/ یا /li'nus/ تلفظ کنید. باز هم می‌توانید از طریق آدرس http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/linus/english.au صدای لینوس توروالدز را که نام خود را به شکل انگلیسی بیان می‌کند، بشنوید.
پرسش: لینوس اهل کجاست؟
پاسخ: فنلاند (http://www.finland.fi/finfo/english/default.html). او در هلسینکی پایتخت فنلاند و بزرگ‌ترین شهر آن کشور http://www.hel.fi/english بزرگ شده است. او هسته لینوکس را زمانی که در دانشگاه هلسینکی (http://www.helsinki.fi/english) دانشجو بود نوشت.
پرسش: تاریخ تولد او چه زمانی است؟
پاسخ: 28 دسامبر 1969
پرسش: اگر لینوس فنلاندی است، پس چرا زبان مادری او سوئدی است؟
پاسخ: فنلاند دارای یک اقلیت بزرگ (حدود 6 درصد) از سوئدی‌زبان‌ها است. آنها خود را finlandssvensk می‌نامند و خود را فنلاندی می‌دانند چون اجداد بسیاری از آنها چندین قرن در فنلاند زندگی کرده‌اند. سوئدی یکی از دو زبان رسمی فنلاند است.
پرسش: نام میانی (middle name) لینوس چیست؟
پاسخ: خیلی از افراد فکر می‌کنند که نام میانی او God است! تعداد کمی هم اعتقاد دارند که نام میانی او باید Eric باشد. ولی در واقع نام میانی او Benedict است ولی خود او زیاد از آن استفاده نمی‌کند.
پرسش: لینوس در کجا زندگی می‌کند؟
پاسخ: او در حال حاضر ساکن سانتاکلارا در ایالت کالیفرنیا است. مهاجرت او از هلسینکی به ایالات متحده در سال 1997 صورت گرفت.
پرسش: آیا لینوس دارایhomepage است؟
پاسخ: بله. او یک homepage در آدرس http://www.cs.helsinki.fi/~torvalds دارد. در این صفحه می‌توانید تصویر کارتونی یک پنگوئن را به همراه تصاویر جالبی از دختر زیبای او مشاهده کنید. نام دختر او، پاتریشیا میراندا توروالدز است.
پرسش: لینوس از چه ویرایشگری (editor) استفاده می‌کند و ایمیل‌های خود را با چه برنامه‌ای می‌خواند؟
پاسخ: لینوس نه از Emacs استفاده می‌کند و نه از vi. ویرایشگر مورد علاقه او MicroEmacs است. همچنین برای خواندن ایمیل نیز از برنامه Pine استفاده می‌کند.
پرسش: آدرس ایمیل لینوس چیست؟
پاسخ: می‌توانید با او از طریق آدرس torvalds@transmeta.com در ارتباط باشید.
توجه: از آنجا که لینوس همانی هست که است، ایمیل‌های زیادی به او می‌رسد که باید به همه آنها رسیدگی کند. بنابراین با ایمیل‌های بی‌هدف وقت او را تلف نکنید. مسلما لینوس آنقدر مودب هست که در صورت سوءاستفاده از آدرس ایمیل او، شما را آزرده نکند ولی شاید حدود صدهزار نفر وجود دارند که در صورت انجام این کار از دست شما عصبانی شوند!
پرسش: زمانی که لینوس در حال کاوش در هسته لینوکس نیست، چه کار می‌کند؟
پاسخ: او در شرکت Transmeta (http://www.transmeta.com) کار می‌کند. گاهی هم با دخترانش پاتریشیا میراندا و دانیلا بازی می‌کند. گاهی هم به تیراندازی با تپانچه می‌پردازد و یا از رانندگی با اتومبیل BMW Z3 خود لذت می‌برد.
پرسش: لینوس در یک شرکت غیرلینوکسی کار می‌کند؟!!!
پاسخ: بله! شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه او قصد کار در شرکت( RedHat (http://www.redhat.com را داشته است، ولی او نمی‌خواهد به هیچ‌یک از عرضه‌کنندگان لینوکس علاقه نشان دهد. لینوس حتی حاضر نشد که به تایید یا تکذیب این شایعه بپردازد. او در محل کار از RedHat و در خانه از SuSE استفاده می‌کند.
نقل از سایت ccwmagazine:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد