کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

انتشار لینوکس arabbix اولین نسخه لینوکس زنده به زبان عربی

درتاریخ دوم سپتامبرسال 2003 اولین نسخه سی دی زنده لینوکس عربی با نام عربیکس  Arabbixver 0.8 (beta)  بطور رسمی منتشر گردید . این نسخه از لینوکس از روی سی دی بارگزاری شده و نیلز به نصب برروی هارد دیسک ندارد و هدف سازندگان آن آشنا نمودن مخاطب عرب زبان با قابلیتهای بی نظیر سیستم عامل لینوکس عنوان گردیده است .

برای ما ایرانیان که چندی بیش نیست که از انتشاررسمی نخستین سی دی زنده لینوکس فارسی مان  با نام Shabdix با خبر شدیم بسیار شنیدنی است که اعراب نیز بالاخره به اهمیت و جایگاه برتر سیستم عامل لینوکس پی برده و مبادرت به تلاشهائی گسترده برای توسعه این سیستم مینمایند . ضمنا با توجه مشترکات زیاد ما از نظراستفاده روزمره از لغات عربی و نزدیکی بسیار زیاد زبانهای فارسی و عربی خصوصا از نظر حروف و کاراکتر های زبان بنظر میرسد که همکاری دوجانبه برای توسعه سیستم عاملی با قابلیتهای برتر میتواند راه را برای توسعه لینوکس در قاره آسیا هموارتر نماید .

در حال حاضر سایت http://www.arabeyes.org/  محل رسمی ارائه آخرین دستاوردهای عربیکس و مکانی برای دانلود کردن این سیستم عامل در غالب فایلهای ایزو میباشد .

امید است با همت و تلاش همه دست اندرکاران در کشور عزیزمان ایران بزودی امکان داونلود کردن و بارگزاری یا خرید سهل و آسان لینوکسهای فارسی برای همه علاقمندان  فراهم گردد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بابا لنگ دراز جمعه 7 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:28 ق.ظ http://shiva-omid.blogsky.com

سلام دوست گرامی . واقعا به خاطر راهنمایی تون ازتون ممنونم هستم :) دستتون درد کنه. موفق و موید باشید :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد