کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

راهنمائی برای رفع مشکل نصب رد هت 9

دوستی به این وبلاگ آمده و سئوالی در مورد مشکل هنگام نصب رد هت 9 مطرح نمودند .

متن سئوال : من یه مشکلی توی نصب رد هت داشتم اما ماندراک رو به راحتی نصب کردم رد هت من و ماندراک هر دو ورژن ۹ هستن اما رد هت توی صفحه ولکام بعد از فشردن انتر و گذشتن چند صفحه کامپیوتر از کار میفته یعنی هیچ کاری انجام نمیده ممنون میشم کمک کنید.

جواب : در مورد مشکل شما در هنگام نصب لینوکس رد هت ۹ و قفل شدن یا تاخیر بیش از حد سیستم در ابتدای مراحل نصب . اگر درست متوجه شده باشم این همان مشکلی است که من با یک سری سی دی رد هت 8 که قبلا خریداری کرده بودم داشتم و همه مشکل به آسیب دیدن اطلاعات موجود بر روی سی دی های لینوکس ر هت مربوط می شد . باید بگویم شما میتوانید و حتما باید در طی مراحل آغازین نصب رد هت ۹ در همان ابتدا و قبل از شروع نصب گزینه تست مدیا یا همان تست کردن سی دی های نصب رد هت را انتخاب و  سه سی دی شماره ۱ تا ۳ برنامه را با این روش تست کنید . اگر نتیجه تست کلمه - PASS - بود یعنی سی دی ها ایرادی ندارند و بایستی در جائی دیگر بدنبال مشکل بود اما اگر نتیجه تست – FAIL - باشد یعنی اطلاعات موجود برروی این سی دی خراب شده و بایستی یک عدد سی دی برنامه سالم تهیه نمائید .

البته با توجه به تجربه شخصی خودم باید بگویم که سی دی های نصب لینوکس بدلیل فشردگی زیاد اطلاعات موجود برروی آنها بسیا ر آسیب پذیرند و با کوچکترین خش یا ضربه کاملا از بین میروند . پس بیشتر مراقب این سی دی ها باشید .

نظرات 1 + ارسال نظر
صادق علوی زاده جمعه 30 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 02:06 ب.ظ http://www.rayanir.com

با سلام
بله منم همیم مشکل رو با رد هت ۹ داشتم که سی دی اولش مشکل داشت - علاوه بر اون موقع رایت سی دی ها هم اون شرکتی که اینکارو کرده بود سی دی شماره ۱ رو روش نوشته بود سی دی شماره ۲ و برعکس برای سی دی شماره ۲ ....
حتما مشکل شما هم از سی دی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد