کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

نصب مودم در لینوکس (Model:Acorp 536ep)

یکی از بهترین مودمهای اینترنال قابل نصب در لینوکس خصوصا در توزیعهای معروف موجود در بازار نرم افزار ایران بدون اغراق مودم Acorp مدل 536ep میباشد .

این نوع از مودمهای اینترنال که با چیپستهای  Intel عرضه میشوند در عمل از خود قابلیتهای زیادی را نشان میدهند که یکی از بارزترین این قابلیتها امکان نصب برروی سیستمهای عامل مختلف ویندوز و توزیعهای متنوع  لینوکس از جمله Mandrake ، SuSe ، RedHat ، Slachware، Debian و کارائی بالا از نظر سرعت و دیسکانکت نشدن با error correction مطلوب و غیره  است . این نوع مودم که کاملا بصورت سخت افزاری طراحی شده دارای کارت ضمانتنامه (گارانتی) 3 ساله در ایران بوده و در سی دی درایور همراه مودم درایورهای توزیعهای لینوکس با Kernel version = 2.4.x  عرضه گردیده که جای بسی خوشحالی است . ضمنا سایت پشتیبان آن با نام  Intel  بطور مستمر به عرضه درایورهای مناسب برای این مودم میپردازد که در جای خود بسیار حائز اهمیت است .

نصب درایور این مودم در لینوکس بسیار ساده و سرراست است البته به شرطی که شرایط و لوازم آن بشرح زیر فراهم باشد :

1-      نصب صحیح مودم در کامپیوتر

2-      وجود کد منبع کرنل لینوکس در مسیر پیش فرض مربوطه البته در صورتی که در موقع نصب لینوکس کد منبع کرنل نصب نشده باشد (که اصولا اغلب موافع اینگونه است)حالا بایستی قبل از نصب درایور آنرا نصب کرد .

3-      دسترسی به شل bash با مجوز های root

در صورت برقراربودن شرایط فوق بایستی درایور لینوکس مودم خود را که با فرمت tar.gz در سی دی همراه مودم یا در سایت فوق الذکر یافته و ابتدا در یک دایرکتوری دلخواه کپی نموده و با دستورات زیر از حالت فشرده خارج  و سپس نصب نمائید :

   1. login as ROOT (type: $ SU ---------then type: root password)

   2. extract the archive into a directory with "tar -zxvf .tgz"

   3. cd into the directory it created.

   4. Type: make clean

   5. Type: make 536ep

   6. Type: make install

خوب ، اگر همه چیز درست انجام شده باشد مودم شما برروی سیستم نصب شده و نیاز به پیکربندی دیگری ندارد . فقط به یادداشته باشید که حتما بعد از نصب یک باز از سیستم خارج شده و Xwindow را دوباره راه اندازی کنید تا تنظیمات ثبت شده اجرا گردد.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسن طهماسبی چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 12:49 ب.ظ

با سلام و خسته
خواهشمند م نظرتان را در مورد مودم زولتریکس ۳ چیپ بفرمائید و مرا در نصب آن راهنمائی کنید سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد