کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

آینده نرم افزارهای Open source :

شرکتهای مایکروسافت و سان مایکروسیستم آشکارا از توسعه open source اظهار نگرانی میکنند . با این حال پدید آورندگان و توسعه دهندگان اینگونه نرم افزارها خود را از قید فشارهای روانی وارده از سوی این قبیل شرکتها رهانیده وبدون هیچگونه چشمداشتی با علاقه و پشتکار به توسعه روزافزون این صنعت همت گماشته اند .

حقیقت انکارناپذیر این است که انجمن اوپن سورس در سراسر جهان گسترده شده و سعی دارد به همگان بگوید که استفاده هوشمند از ابزاری همچون کامپیوتر نیازمند مشاهده همه رویدادها و کدهای برنامه نوشته شده بوسیله پدیدآورندگان نرم افزار و امکان ایجاد تغییرات و بروز زمینه خلاقیت در افراد میباشد و متاسفانه پنهان بودن کدهای برنامه هائی چون ویندوز به عبارت ساده مخدوش کننده زمینه آزادی فکر و اندیشه را فراهم نموده و در چنین شرایطی استفاده کنندکان به کاربرانی ماشینی و بدون حس خلاقیت تبدیل میشوند .

با این اوصاف اگرکسانی که به استفاده ازنرم افزارهای مختلف شرکت مایکروسافت مشغولند این واقعیت را درک کنند مطمئنا بزودی به جمع علاقمندان وتوسعه دهندگان نرم افزارهای مرجع بازopen source ملحق خواهند شد.

مطمئنا در آینده نزدیک درک متقابل و همگانی این نکته ها رمز موفقیت نرم افزارها مرجع باز منجمله سیستمهای عاملی چون لینوکس خواهد بود .

منبع : linuxtoday.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد