کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

کاوشگر لینوکس

آموزش لینوکس و معرفی نرم افزارهای کاربردی مرجع باز (open source)

امنیت و پایداری دو خصوصیت بارز لینوکس

اگرچه بارها و بارها یک موج ضد لینوکس از طرف مایکروسافت و سایتهای مرتبط به پا خواسته و در صدد وارد کردن اتهامات به لینوکس ودیگر سیستم های سورس باز می باشد و حتی این موج به صورت ترجمه در سایتها و وبلاگ های ایرانی هم دیده می شود اما نویسندگان این مقالات خواسته اند که به خواننده بقبولانند که لینوکس سیستم عامل نا امنی است و در برابر آن ویندوز بسیار ایمن می باشد !! حتی در همان اول هم تیشه به ریشه لینوکس زده و تعداد کاربران آنرا محدود شمرده اند .امابایداز ایشان پرسید آیا تعدادکاربران کم‌ ، سیستم عامل را نا امن می کند ؟
در این صورت تکلیف سیستم عامل مکینتاش چیست که با کمترین کاربر ، امن ترین سیستم عامل دنیا است ، به طوری که درعرض 8 سال به علت نبود اشکال ، فقط یکبار به روز رسانی شده است .
گاهی در این مقالات به افزایش ویروسهای موسوم به Torjan های لینوکس اشاره شده :("تعداد این Torjan ها در لینوکس از یک مورد ر سال2001 به دو مورد در سال 2002 افزایش یافته است . در حالیکه در ویندوز تعداد تورجان ها از 6 عدد در سال 2001 به طرزمحسوسی در سال 2002 کاسته شده و به نظر می آید به صفر رسیده است . ") اول می خواهم این موضوع را بپرسم که شما این مورد را که تعداد تورجان ها درویندوز به صفر رسیده ، با توجه به گزارشهای روزانه سایتهای ویروس یاب در موردهجوم روزافزون ویروسها و تورجانها به کامپیوتر های تحت ویندوز ،‌ باور می کنید؟
در مورد دو برابر شدن تورجانهای کامپیوتری ، این تشبیه کاملا بچه گانه است و مثل این است که بگوییم ، در آلمان رشد جمعیت از 1000 نفر در سال قبل به 2000 نفر رسیده و در هندوستان از یک میلیون نفر به دو میلیون نفر . آیا در هر دوکشور به یک مقدار بچه متولد شده است ؟ این خود نوعی پیروزی برای لینوکس و یونیکس است که با عمر بسیار زیادتر خود از ویندوز ( چند برابر ) تا سال 2001 فقط یک تورجان داشته اند و امسال هم فقط یک تورجان دیگر اضافه شده است ( طبق گفته سایتهای ضد ویروس این موارد جدید ، در واقع توسعه یافته مورد اول هستند و نوع جدیدی به وجود نیامده است.
سیستم عامل به کار رفته در اغلب فایروال ها ، وب سرور ها و Router ها لینوکس و سیستم عامل های مشابه می باشد . "
شرکت مایکروسافت که نیروی عظیمی را در یک سال اخیر برای ایمن کردن محصولات خود گمارده است ولی نتیجه آن این شد که این گروه عظیم ، یک Service Pack برای ویندوز XP بیرون داد که خود این سرویس پک پر از اشکال بود و در واقع یک شکست محسوب می شد .
اکنون که ورژن آزمایشی آلفا ویندوز لانگهورن به بازار آمده هر فرد آگاهی با مشاهده این سیستم و عدم ارتقاء کمی و کیفی آن نسبت به ویندوز xp در می یابد که مایکروسافت با وجود درآمد سرشار خود در ارتقاء و بهبود سیستم هایش دچار مشکل میباشد .
در اینجا این سوال مطرح می شود که آیا متخصصین کشوری مثل آلمان ، یا چین که ویندوز راکلا نا امن دانسته و کنار گذاشته اند و ژاپن که به همین دلیل اعلام نموده که بزودی ویندوزرا کنار خواهند گذاشت هیچ چیزی نمی فهمند ؟
در مورد مقایسه امنیت سیستم های سورس باز و ویندوز ، فقط این مورد را بگویم که شما بیشتر از کدامیک می ترسید ؟ بسته ای که لاک و مهر شده و اصلا نمی دانیدداخل آن چیست و یا بسته ای که باز است و از تمام اجزای داخلی آن باخبرید ؟ شایدبه دلیل این امنیت ویندوز است که در همین ایران سایتهای تحت ویندوز 200 تا 200 تا باهم هک می شوند !!!!
در مورد هزینه محصولاتی مثل لینوکس من به آمار شرکت آمازون ( بزرگترین فروشگاه آنلاین کتاب و سی دی ) بسنده می کنم که گفته در سال گذشته با تغییر سیستم عامل خود از ویندوز به لینوکس ، هزینه های این شرکت به حدود نصف کاهش یافته است .
موفق باشید .
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:07 ب.ظ

درست نیست که فقط یک طرفه نظر داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد